بلاگ شخصی محمدجواد منصورزاده

Mohammad Javad Mansourzadeh
سلام خوش آمدید
تجربه من از کار با نرم‌افزار Microsoft Power BI Desktop

همیشه توی کارهام نیاز به ترسیم انواع چارت و نمودار وجود داشته و از اونجایی که از نمودارهای اکسل خوشم نمیاد، راه‌های متنوعی برای ترسیم نمودارهام امتحان میکردم. آخرین و بهترین گزینه‌ای که در نهایت برای مصورسازی داده‌هام بهش رسیدم نرم‌افزار Microsoft Power BI بود که توی این پست به معرفیش می‌پردازم.

معرفی Power BI Desktop

نرم افزار Power BI ابزاریه که توسط مایکروسافت برای BI یا هوش تجاری (Business Intelligence) طراحی شده و در ابتدا در قالب افزونه‌هایی مانند Power Pivot ،Query Power ،Power View در نرم‌افزار اکسل ارائه شد ولی در چندسال اخیر نسخه Power BI Desktop به عنوان یک نرم‌افزار مستقل از اکسل ارائه شده و امکانات بسیار متنوعی برای طراحی داشبوردهای مدیریتی و مصورسازی داده‌ها ارائه میکنه. کار با این نرم‌افزار بسیار ساده هست و به هیچ دانش برنامه‌نویسی نیاز نیست. 

آخرین نسخه پاور بی آی دسکتاپ رو میتونید از سایت مایکروسافت به رایگان دانلود کنید. برای فعال سازی تمام امکانات نرم افزار نیاز هست با یک ایمیل سازمانی ثبت نام کنید (اگه نیازی به امکانات آنلاین ندارید و فقط صرفا به مصورسازی داده ها روی کامپیوترتون نیاز دارید، لازم نیست که ثبت نام کنید).

معرفی Power bi desktop
داده هاتون رو از هر کانالی که مایل هستید (فایل اکسل، دیتابیس های مختلف و حتی داده های آنلاین) به پاور بی آی معرفی کنید و بعدش به راحتی می تونید با ابزارهای بی شماری که در اختیار شما قرار میده، گزارش ها و داشبوردهای مختلف طراحی کنید. به همین راحتی

آموزش Power BI Desktop رو از کجا شروع کنیم؟

من خودم قبل از اینکه Power BI Desktop منتشر بشه، از طریق دوره آموزشی "آموزش پیاده‌سازی هوش تجاری در اکسل" در فرادرس با افزونه‌های BI در اکسل Power Pivot ،Query Power ،Power View آشنا شدم. این دوره برای من خیلی مفید بود و باعث شد وقتی که برای اولین بار Power BI Desktop رو دیدم، محیطش برام غریبه نباشه و به راحتی تونستم از تمام ابزارهاش استفاده کنم. هرچند که این دوره برای من مفید بود، ولی دوره‌های آموزشی جدیدتری هم وجود داره که استفاده از اونها رو پیشنهاد میکنم. 

سایت SkillPro یک دوره قوی و کامل کار با پاور بی آی داره که تقریبا تمام جزئیات کار با Power BI Desktop رو توضیح داده. من خودم وقتی به مشکل برمیخورم از اطلاعات موجود در این دوره آموزشی کمک میگیرم. مهمتر از همه اینکه این دوره آموزشی کاملا رایگان هست.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بلاگ شخصی محمدجواد منصورزاده

محمد جواد منصورزاده
دکتری کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی
دانشگاه علوم پزشکی تهران